Translate

maandag 21 februari 2011

Ding 16 instant messaging.


Hierbij dan een chatvenstertje. Dat had ik al eerder geplaatst.
Meestal ben ik offline.
Via Gmail heb ik al gechat met collega's. Dat was leuk, zeker gezien het feit dat we in dezelfde ruimte zaten. Neven van mij wonen in Amerika en die skypen veel met mijn tantes en omes. Dan kunnen die de kleinkinderen en zo ook zien. Mijn moeder vind dat ook prachtig.
Zelf doe ik er niet veel mee.
Ik heb ook enige IM mogelijkheden van archieven bekeken. Wel leuk. Waarom hebben wij dat niet?
Wat voor chatten geldt, geldt ook voor IM volgens mij en daar heb ik in onderstaand herplaatst stukje van 13 december over geblogd.
Misschien dat het wel leuk is om op verschillende niveau's binnen het archiefwezen twitter en IM mogelijkheden te scheppen. Bijvoorbeeld tussen archiefdirecteuren, tussen archiefinspecteurs, tussen inventarisators, externe dienstverleners en studiezaalmedewerkers, behoudmedewerkers etc. etc.
Een soort interarchivaal chat- en twitterverkeer tussen de verschillende functieniveau's.
Voor bijvoorbeeld een Amsterdammer kan het nuttig zijn om direct te weten hoe een collega uit Eindhoven, Utrecht of zelfs Rotterdam een bepaald probleem oplost.

Geen opmerkingen: