Translate

dinsdag 1 februari 2011

Ding 9 Kaartmateriaal, geofereren en mashups

Kaartmateriaal vind ik prachtig.
Ik heb een groot aantal kaarten via Googlewebs op mijn blog gezet, zie beneden.
Ook routebeschrijvingen vindt ik leuk, ik moet er tzt zeker een aantal maken. Via gegevens van een trainingshorloge kun je bijvoorbeeld een kaart van de route vanuit Haag Atletiek en gegevens over bijvoorbeeld de afstand, de snelheid en het hoogteverschil waarmee je getraind hebt downloaden.
Ook heb ik enkele cafe's en bijvoorbeeld mijn geboortestraat opgenomen met afbeeldingen.
Er zijn volgens mij nog legio mogelijkheden om deze toepassingen voor archiefinstellingen te gebruiken, buiten die we hier al gezien hebben.
Je zou bijvoorbeeld op daarvoor geschikte lokaties het heden kunnen tonen met foto's, het verleden dmv oude kaarten en prenten en de toekomst dmv plantekeningen en simulaties. Ik denk dan aan bijvoorbeeld de IJ-oevers of de Zuidas, maar ook veel andere plangebieden in Nederland.

2 opmerkingen:

bart3 zei

Mooi trainingsrondje. Geweldig hoe garmin er ook zo'n omgeving voor maakt.

Het combineren en vergelijken van het heden met het verleden blijft een leuke optie.

archiefpaul zei

En toekomst niet te vergeten. Bij de Zuidas bijvoorbeeld hebben ze hele verzamelingen van ontwerptekeningen hoe de omgeving er in de toekomst uit gaat zien.
opvallend is wel dat het dan altijd mooi weer en zomer is.