Translate

dinsdag 1 februari 2011

Ding 8 You tube

You tube is natuurlijk erg leuk.
Oude fragmenten van Van Kooten en de Bie en van Jiskafet heb ik op mijn weblog gezet.
Voor archiefinstellingen zie ik een groot aantal gebruiksmogelijkheden. Ze kunnen oude filmpjes publiceren, bij wijze van laagdrempelige filmbank.
Ook kunnen ze zichzelf met profileren. Bijvoorbeeld door middel van rondleidingen, het tonen van archiefstukken uit de schatkamer, een leuk idee lijkt mij bijvoorbeeld een virtuele rondleiding door het digitaal depot, door middel van bijvoorbeeld animatie.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat op you tube en andere sites video's staan die als archiefmateriaal te beschouwen zijn. Lijkt me wel een hele opgave om de enorme hoeveelheid kaf van het koren te scheiden. Toch moet er volgens mij wel belangwekkend materiaal tussen zitten.

Geen opmerkingen: